Side 1 af 1
Indlæg i Ingeniøren (Elcykler æren er på vej frem)
: 08 feb 2010 11:07
af Vildkat
Re: Indlæg i Ingeniøren (Elcykler æren er på vej frem)
: 08 feb 2010 23:26
af allancyklen
Sådan en ville jeg godt have
50 km/h på en elcykel
Men i Kina er der også godt salg i en kraftigere type, som minder mere om scootere.
De kører op til 50 km/h og har en batteri-rækkevidde på 80 km uden pedalhjælp.
Og typisk danskere intet salg af betydning..
Men er det sandt at de går oftere i stykker ?
Re: Indlæg i Ingeniøren (Elcykler æren er på vej frem)
: 09 feb 2010 09:28
af Vildkat
Om du køber en knallert 45 til el eller brændstof, betyder ikke det store i Danmark. Dog skal du bære en hjelm, og knallerten skal være indregisteret med nummerplade, samt du skal køre på vejbanen.
Hvis du køber den fra et andet Eu land som knallert 45, så burde være type godkendt til DK.
Batteriet bliver mere slid på en knallert end på en El-cykel. Den mængde af energi som du selv bidrager med forlænger levetiden på batteriet.
Jeg tror at man er mere opmærksom på hvor meget man køre på sin cykel, end på en knallert. For mange små ture på en knallert, bliver pludselig til mange km, og så virker det som om at batteriet er af en dårligere kvalitet, og et batteri koster måske 4-5000kr til en knallert.