Side 1 af 1

Motor kobler til og fra "hele tiden"

: 11 feb 2016 09:16
af KennethR
Hej,

Jeg har nu kørt "hele" 100 km på min Kalkhoff cykel med navgear.

Som sådan er jeg rigtig glad for den, men der er et stort og meget irriterende problem, som jeg selvfølgelig skal have forhandleren til at se på, men jeg vil gerne høre jeres erfaringer på det område.

Når jeg cykler kan der være lange perioder hvor alt kører stort set perfekt, men der kan også være lange perioder hvor motoren kobler fra og til efter forgodtbefindende.

Jeg oplever:
* Motoren afbryder i måske ½ sekund, hvorefter den trækker igen. Det kan den så gøre med ned til 1 sekunds mellemrum
* Motoren afbryder, og forbliver afbrudt i helt op til 10-15 sekunder.

Begge dele sker både på lige vej, op ad bakke, og i alle gear.

Er der nogle af jer der kender problemet ?

Hilsen Kenneth

Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"

: 11 feb 2016 20:11
af Cykelmikael
Det kan være flere ting, men det kan ligge i at afstanden er for stor mellem magneten i baghjulet og sensoren på bagstellet, eller så skal systemet opdateres, der er lige kommet en ny opdatering til den. I værste fald skal der ny motor på, der har været et par enkelte problemer med de første impuls 2 motor, der efter kort tid taber kraften.

Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"

: 12 feb 2016 11:59
af KennethR
Cykelmikael skrev:Det kan være flere ting, men det kan ligge i at afstanden er for stor mellem magneten i baghjulet og sensoren på bagstellet, eller så skal systemet opdateres, der er lige kommet en ny opdatering til den. I værste fald skal der ny motor på, der har været et par enkelte problemer med de første impuls 2 motor, der efter kort tid taber kraften.

Ok, tak for input. Jeg tager fat i Fantombike

Hilsen Kenneth

Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"

: 12 feb 2016 21:43
af Bibendum
Hej Kenneth.

Det kan også være noget så simpelt som frost i gearkablet.

På et impuls 2 system er der en sensor der slår motoren fra ved gearskift. Hvis der så er frost i kablet og der dermed bevæger sig langsomt retur ved nedgearing, kan du få lang pause mellem gearskift. Ved opgearing vil du typisk få 250ms pause. Medmindre der er ændret på det efter den er kommet fra fabrikken.

Det er ikke unaturligt at frost i gearkablet kommer, selv ved 2-3 plusgrader. (Fartvinden køler også)

Mvh.
Bibendum

Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"

: 12 feb 2016 22:36
af KennethR
Bibendum skrev:Hej Kenneth.

Det kan også være noget så simpelt som frost i gearkablet.

På et impuls 2 system er der en sensor der slår motoren fra ved gearskift. Hvis der så er frost i kablet og der dermed bevæger sig langsomt retur ved nedgearing, kan du få lang pause mellem gearskift. Ved opgearing vil du typisk få 250ms pause. Medmindre der er ændret på det efter den er kommet fra fabrikken.

Det er ikke unaturligt at frost i gearkablet kommer, selv ved 2-3 plusgrader. (Fartvinden køler også)

Mvh.
Bibendum
Takker, men torsdag eftermiddag var det 3-4 grader hvor jeg kørte, og ting kan ikke afkøles til under lufttemperaturen ved vindafkøling. Desuden var det lige fra starten af min tur, og hele turen hjem, jeg havde problemet.

Derudover så har jeg både prøvet at skifte gear som en tosset, og også at undlade at skifte gear, og jeg kan intet system finde i den manglende assistance.
Sluk + tænd af systemet under kørslen medførte ingen som helst reaktion fra motoren.

Hilsen Kenneth

Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"

: 13 feb 2016 18:11
af Thomas
Bibendum skrev: Det er ikke unaturligt at frost i gearkablet kommer, selv ved 2-3 plusgrader. (Fartvinden køler også)

Mvh.
Bibendum
Fartvinden får ikke vand til at fryse ved 2-3 grader, nærmere tværtimod så vil den hurtigere udskiftning af luft få vandet til at tø.

Fartvinden føles til gengæld koldere for et menneske, men det har intet med frysepunktet for vand at gøre.

Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"

: 15 feb 2016 23:18
af Vildkat
For mig lyder det som en dårlig forbindelse altså en elektrisk fejl.
Det kunne være i stik forbindelsen fra pedalsensoren til kontrolleren, og jeg har også været udsat for fejl i kontroller boksen på et bagagesystem (altså en anden model end din). Her bestod kontrolleren bestod af to printkort som var monteret oven på hinanden. De to print kunne rasle fra hinanden.
Hvis din model har batteriet bag ved sadel stangen, må kontrolleren ligge i det rum under batteriet.