Hej,
Tjek lige denne her fra et tysk MTB magasin:
http://www.mountainbike-magazin.de/news ... 0073.2.htm
Det er vildt at vægten er kommet så langt ned ! Batteriet sidder i den store sadeltaske og motoren er skjult i sadelrøret.
Men gad vide, hvor meget denne så egentligt hjælper ? Selvom motoren er på 200 W. Og hvordan dælen får den "transmitteret" kraften fra motoren ned i kranken ? Hvis det er sådan teknikken er ? Tør slet ikke tænke på, hvis noget gik i stykker, hvordan det så skulle fixes ...
Mvh Bjarne
Vivax Alpha MTB el-cykel (vægt kun 13,3 kg) - ganz neu:
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Vivax Alpha MTB el-cykel (vægt kun 13,3 kg) - ganz neu:
Jeg vil antage, at krankmotoren bliver firet ned igennem stellet (eller skubbet), og fastgjort med skruer på tværs af stellet. Batteriet er dog for lille, og vægten på cyklen ville med et 10Ah ikke blive mere end 15kg.
Det er tandhjul som transmitterekraften til kranken, men... Pedalerne og kranken må have samme hastighed.
Det er tandhjul som transmitterekraften til kranken, men... Pedalerne og kranken må have samme hastighed.