The shadow elcykel er designet således at styringen af elmotoren er trådløst. Batteriet og controlleren sidder i hjulet, og den findes i en version med et batteri (50km)eller to batterier (100km).
Selv bremserne har trådløst styring. Motoren er 36Volt system, hvor hvert hjul kan bidrage med 500w.
Hjulstørrelsen er 26''
Prisen er $1499
http://www.shadowebike.com/
The Shadow ebike fra Daymak [CA]
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: The Shadow ebike fra Daymak [CA]
Det lyder godt nok smart og billigt. Er nu bange for at det er en fætter til Hr. Bagger der står bag det projekt, så jeg ville ikke sende en forudbetaling.....
Eller er prisen blot for stellet, og så kommer der motorer, controller og batteri som tillæg?
500W eller 1000W på et eller 2 hjul, og så skulle den kunne køre 100km på en opladning, på nogle "urbatterier" gemt i stellet.....
Eller er prisen blot for stellet, og så kommer der motorer, controller og batteri som tillæg?
500W eller 1000W på et eller 2 hjul, og så skulle den kunne køre 100km på en opladning, på nogle "urbatterier" gemt i stellet.....
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: The Shadow ebike fra Daymak [CA]
Som jeg læser det er batteriet monteret sammen med motoren i hjulet. Hvordan man lader batteriet om ved jeg ikke, men det må gøres på hjulet, og jeg kan ikke se at man afmontere hjulet, hver gang man skal oplade.
Hvis den altid skal gå til sikker tilstand, hvis "bremse-gas" senderens batteri går fladt, så må bremsen slåes til, eller motorbremse. Ellers kan jeg godt forstille mig hvad der sker på vej ned af en bakke, og man skal bremse på et tom batteri.
Der bliver kun produceret 300 stk, fra juni 2010.
Hvis den altid skal gå til sikker tilstand, hvis "bremse-gas" senderens batteri går fladt, så må bremsen slåes til, eller motorbremse. Ellers kan jeg godt forstille mig hvad der sker på vej ned af en bakke, og man skal bremse på et tom batteri.
Der bliver kun produceret 300 stk, fra juni 2010.