Ja, men nu var den ene, der blev linket til også en BH, hvor Fantombike skriver om 35 km rækkevidde ved 208 Wh batteri er det nok mere realistisk med 30 km, selvom den viste racer måske er lidt mere økonomisk uden affjedring i forhjulet.dk1 skrev:BH holder så også en højere tophastighed med en ekstra 3-4-5 km/t hvilket nok forklarer at dit faktortal er lidt højere. Til gengæld for en højere fart og hurtigt optræk, så koster det på distancen.....
Afhænger nok også af rytterens vægt, da min cykel køreklar er omkring 130 kg inkl. mig, hvor en bar racer med 70 kg rytter kommer ned i ca. 90 kg, lettere cykel og lettere rytter.
Men ja, det er relativt nemt at holde 28 rigtige km/t på flad vej med BH, det har måleren i Vallensbæk flere gange vist, når jeg passerer den.
Bemærk ligeledes at Raam er udstyret med billigste Shimanodele, 7 gear Altus er det samme som på Yosemite. Andre dæk til gadebrug vil uden tvivl forøge rækkevidde en del, jeg kører selv på Schwalbe Energizer, som fint klarer grus- og skovstier, men ikke er meget værd i mudder og løst underlag.