Krankgear, remtræk og baghjulsmotor - er det optimal kombi?
: 04 feb 2016 22:41
Skal du pendle hele året og have minimum vedligehold, er krankgear, remtræk og baghjulsmotor så den bedste løsning?
Jeg mener det er optimalt, men jeg er også professionelt farvet fra remtræksspecialisten The Way to Bike, så jeg vil gerne have lidt input fra jer.
Der er mange kvalitetsniveauer og løsninger indenfor el-cykler. Jeg forhandler tout terrain Silent E-drive serie med Piniongear, Gates remtræk og Go Swissdrive motor. Det er custommade cykler i fremragende kvalitet, men de koster også lidt.
Jeg har set anbefalinger af krankmotor og udvendige gear på dette forum, og det undrer mig lidt, hvis du skal have en cykel der virker dag efter dag i alt slags vejr og føre. Så jeg ønsker at rette opmærksomheden på- og kendskabet til remtræk og krankgear.
Pinion krankgear er udviklet til minimum vedligehold og med 5 års fabriksgaranti. Skift olie for hver 10.000 km, og du har en gearkasse der uden problemer kan køre 60.000 km. Pinion-gearkassen er en interessant historie i sig selv. Det samme er remtrækket, tout terrain og den avancerede lydløse Go-swissdrive motor med genopladningsfunktion, men det er mere placeringen og sammensætningen jeg gerne vil høre lidt erfaringer omkring.
Så hvad er jeres erfaring og teori? Når udstyret er blandt markedets bedste – måske det bedste, er det så ikke optimalt at have motoren placeret i baghjulsnavet med direkte overførsel til underlaget? Særligt når det kombineres med en avanceret gearkasse med 9 gear og den vedligeholdsfrie kulfiberrem med direkte kraftoverførsel fra dit tråd.
Du kan se et eksempel her:
http://thewaytobike.dk/da/el-cykler-tt/ ... press.html
Denne cykel kan forøvrigt også prøves på Copenhagen Bikeshow 11-13 marts 2016.
/Heino
The Way to Bike
Jeg mener det er optimalt, men jeg er også professionelt farvet fra remtræksspecialisten The Way to Bike, så jeg vil gerne have lidt input fra jer.
Der er mange kvalitetsniveauer og løsninger indenfor el-cykler. Jeg forhandler tout terrain Silent E-drive serie med Piniongear, Gates remtræk og Go Swissdrive motor. Det er custommade cykler i fremragende kvalitet, men de koster også lidt.
Jeg har set anbefalinger af krankmotor og udvendige gear på dette forum, og det undrer mig lidt, hvis du skal have en cykel der virker dag efter dag i alt slags vejr og føre. Så jeg ønsker at rette opmærksomheden på- og kendskabet til remtræk og krankgear.
Pinion krankgear er udviklet til minimum vedligehold og med 5 års fabriksgaranti. Skift olie for hver 10.000 km, og du har en gearkasse der uden problemer kan køre 60.000 km. Pinion-gearkassen er en interessant historie i sig selv. Det samme er remtrækket, tout terrain og den avancerede lydløse Go-swissdrive motor med genopladningsfunktion, men det er mere placeringen og sammensætningen jeg gerne vil høre lidt erfaringer omkring.
Så hvad er jeres erfaring og teori? Når udstyret er blandt markedets bedste – måske det bedste, er det så ikke optimalt at have motoren placeret i baghjulsnavet med direkte overførsel til underlaget? Særligt når det kombineres med en avanceret gearkasse med 9 gear og den vedligeholdsfrie kulfiberrem med direkte kraftoverførsel fra dit tråd.
Du kan se et eksempel her:
http://thewaytobike.dk/da/el-cykler-tt/ ... press.html
Denne cykel kan forøvrigt også prøves på Copenhagen Bikeshow 11-13 marts 2016.
/Heino
The Way to Bike