Hej Forum
Jeg var så presset at jeg tog min cykel på arbejde i dag.. der var jo kun lidt sne )
Men halvvejs holdt elmotoren op med at virke (systemet slukkede helt)
Der er strøm på batteriet, så hvad kan der være galt..
En sikring ? og hvor finder jeg evt.. den ?
På forhånd tak
Mgec
PS. det er en Raleigh Sidor cykel (tror der er en 2008 model) 24v 10a..
sikring eller hva` ?
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: sikring eller hva` ?
Jeg har kun oplevet dette problem, ved at forbindelsen til batteriet var snavset, eller at batteriet var ikke låst fast (et spændingsdrop, vil få kontrolleren til at lukke ned). Begge fejl er kun periodiske fejl.
På min cykel sidder sikringen på batteriet bag en lem med navnet "fuse".
På min cykel sidder sikringen på batteriet bag en lem med navnet "fuse".
Re: sikring eller hva` ?
Hvis du har mulighed for at måle om der kommer strøm ud af polerne på batteriet, så ved du bedre om det er på "batteri siden" eller på "cykel siden" du skal lede efter problemet.
Det kan jo måske være polfjedrene på cykelsiden der er "frosne", men det kan selvfølgelig også være en sikring i batteriet. Kan de ikke fjedre, så får man en dårlig kontalt mellem batteri og controller.
Når display går ud, er det sandsynligvis et sted før controller, men er både batteri og polfjedre og ledninger påmonteret polfjedre OK, så er det dernæst controller man skal have kikket på.
Det kan jo måske være polfjedrene på cykelsiden der er "frosne", men det kan selvfølgelig også være en sikring i batteriet. Kan de ikke fjedre, så får man en dårlig kontalt mellem batteri og controller.
Når display går ud, er det sandsynligvis et sted før controller, men er både batteri og polfjedre og ledninger påmonteret polfjedre OK, så er det dernæst controller man skal have kikket på.
Re: sikring eller hva` ?
Hmm....nu ved jeg da ikke om jeg tør tage cyklen på Torsdag, det var ellers min mening!
Bor i Randers hvor vi er rigtig godt ramt af sne og frost.
Forresten....hvis ikke man bruger cyklen igennem længere tid, er det så bedst at lade den være tilsluttet laderen, eller hvad har batteriet bedst af?
Bor i Randers hvor vi er rigtig godt ramt af sne og frost.
Forresten....hvis ikke man bruger cyklen igennem længere tid, er det så bedst at lade den være tilsluttet laderen, eller hvad har batteriet bedst af?
Re: sikring eller hva` ?
Jeg ville sætte den til opladning f.eks hver den første i måneden, og opbevarer batteriet et sted hvor der er frostfrit, men gerne et sted hvor der ikke er opvarmet til stuetemperatur. Optimal temperatur vil være +/- ca. 10 grader.