MBK Ax-Ion 2.2 2016
: 22 okt 2017 20:04
Hej alle,
Jeg har købt sådan en MBK Ax-Ion 2.2 for lidt over et år siden og er utrolig glad for den
Link: http://info.hfchristiansen.dk/public/_w ... h%2085.pdf
Købte den på tilbud ved Arnfreds Cykler i Varde til 17.000kr
Jeg er selv 37 og har ikke cyklet siden 1994. 183cm, 75kg, ikke i form. Jeg cyklede dog rigtig meget som barn, i 80erne og start 90erne blev børn ikke kørt rundt altid. Lange avisruter kl lort om morgenen på en halvflad mountainbike med tør kæde og tunge dobbelttasker fulde af rekvalmer. Cyklede hele Bornholm rundt på en stormfuld dag med skolen, osv. Vil gerne cykle igen men øv hvor er almindelige cykler nedern at køre på Elcykler derimod er jo bare super sjove
Cyklen bruges til transport af mig selv og min labrador retriever. Satser lidt på at jeg kan ende med at sælge bilen - kørselsbehovet er ret minimalt:
Yamaha PW-systemet (ikke PW-X) fungerer fantastisk synes jeg. Prøvede nogle cykler med Bosch Performance systemet og oplevede den måde hvorpå motoren slår til og fra med et 'klonk' og et skub er alt for gimmick agtigt. Med Yamaha systemet føles det mere som bare en cykel i medvind.
Kan se at mange oplever problemer med slid ifbm gearskift. Dette problem har jeg ikke længere. Jeg skifter altid op i gear ved en kadence på +85, så kører det helt glat og lydløst også selvom motoren trækker på halv kraft. Skifter man ved kadence 60, så giver det et ordentligt smæld.
Starter i 2-3 gear og kører i 6. nogle gange 7. gear (har 9 gear)
Det er en 'sport' motor, ergo bør man (synes jeg) cykle 'sporty', dvs med kadencen oppe på 80-100 ligesom man ville gøre på en almindelig cykel.
Motoren slår gradvist fra når man kommer over 25km/t med kun en lille smule hjælp ved 26.9km/t. Det giver en super glidende overgang som kan bruges til at begrænse batteriforbruget. Jeg synes det er super ærgerligt at MBK er gået væk fra Yamaha systemet på de nye modeller.
Rækkevidden er ca 60-120km. Med hund i trailer ca 40-80km. Den ruller helt fantastisk godt og har allerede kørt meget i regnvejr
Jeg har købt sådan en MBK Ax-Ion 2.2 for lidt over et år siden og er utrolig glad for den
Link: http://info.hfchristiansen.dk/public/_w ... h%2085.pdf
Købte den på tilbud ved Arnfreds Cykler i Varde til 17.000kr
Jeg er selv 37 og har ikke cyklet siden 1994. 183cm, 75kg, ikke i form. Jeg cyklede dog rigtig meget som barn, i 80erne og start 90erne blev børn ikke kørt rundt altid. Lange avisruter kl lort om morgenen på en halvflad mountainbike med tør kæde og tunge dobbelttasker fulde af rekvalmer. Cyklede hele Bornholm rundt på en stormfuld dag med skolen, osv. Vil gerne cykle igen men øv hvor er almindelige cykler nedern at køre på Elcykler derimod er jo bare super sjove
Cyklen bruges til transport af mig selv og min labrador retriever. Satser lidt på at jeg kan ende med at sælge bilen - kørselsbehovet er ret minimalt:
- 2x6km 3-10 gange om ugen.
- 2x25km 1-3 gange om ugen, opladning muligt
- evt 2x100km et par gange om året med opladning ind imellem
Yamaha PW-systemet (ikke PW-X) fungerer fantastisk synes jeg. Prøvede nogle cykler med Bosch Performance systemet og oplevede den måde hvorpå motoren slår til og fra med et 'klonk' og et skub er alt for gimmick agtigt. Med Yamaha systemet føles det mere som bare en cykel i medvind.
Kan se at mange oplever problemer med slid ifbm gearskift. Dette problem har jeg ikke længere. Jeg skifter altid op i gear ved en kadence på +85, så kører det helt glat og lydløst også selvom motoren trækker på halv kraft. Skifter man ved kadence 60, så giver det et ordentligt smæld.
Starter i 2-3 gear og kører i 6. nogle gange 7. gear (har 9 gear)
Det er en 'sport' motor, ergo bør man (synes jeg) cykle 'sporty', dvs med kadencen oppe på 80-100 ligesom man ville gøre på en almindelig cykel.
Motoren slår gradvist fra når man kommer over 25km/t med kun en lille smule hjælp ved 26.9km/t. Det giver en super glidende overgang som kan bruges til at begrænse batteriforbruget. Jeg synes det er super ærgerligt at MBK er gået væk fra Yamaha systemet på de nye modeller.
Rækkevidden er ca 60-120km. Med hund i trailer ca 40-80km. Den ruller helt fantastisk godt og har allerede kørt meget i regnvejr
- Skiftede kæde+kassette ved 2200km
- Har opgraderet forlygten til en Spanninga Axendo (80 lux) som er fantastisk god.
- Bruger Ortlieb sidetasker, de er geniale
- Hunden transporteres i en DoggyRide Novel 10 trailer
- Til tunge varer, kattegrus, træbriketter og den slags bruger jeg en Red Loon trailer fra ebay
- Neopren-cover til batteriet (undtagen sommer) for at holde strømforbruget nede