Fik skiftet tandkrans/kæde og tandhjul foran ved lidt over 3900 km. Min kæde knækkede da jeg var 8 km hjemmefra.
Det forreste tandhjul var slidt rigtig meget. Et nyt 14-tands med den specielle Haibike "ring" udenpå koster ca. 500,- kr.
14-tands er en noget speciel str. Da det var i restordre ved Haibike, smækkede Maabo cykler et 16-tands på uden "ring" og det kørte jeg med i tre uger indtil han fik et org. 14-tands hjem med "ring" på. Det 16-tands og det 14-tands fik jeg helt gratis, for som han sagde: jeg havde jo lovet, at jeg havde ALLE sliddele på lager da du købte cyklen. Det er sgu god kundepleje

Jeg er mere tilfreds med cyklen når der sidder et 14-tands på som den er født med.
Da jeg er typen der gerne vil have tingene billigere hvis blot kvaliteten er ok, så fandt jeg et 14-tands uden den "ring" på til billige penge i tyskland. Fortalte min forhandler om det.
Han kontaktede importøren for Connex der laver gode tandhjul og kæder, og de blev enige om at min forhandler skulle købe billige tandhjul af dem. Så nu har vi kunder mulighed for at vælge et org. Haibike med "ringen" udenpå eller den billigere version uden "ringen" på

Der har ikke været problemer af nogen art siden jeg fik en ny motor på. Så jeg er stadig en superglad køber af Haibike.
Det forreste Mondial dæk er næsten som nyt. Det bagerste Schwalbe er slidt ca. halvt ned. Ingen punkteringer.
Det ene billede viser et 16-tands med "ringen" på. Det andet et Connex uden "ring" på.