Jeg OVERVEJER en god elcykel, ihvertfald over 15.000 - for som man siger, "man får hvad man betaler for"
Det skal være en bycykel, som måske ska køre 14 km hver vej, hver dag.
Nå men hvad skal man gå efter i specs´?
Er det så mange amp og volt som muligt, og ?
Hvad skal man gå efter?
Re: Hvad skal man gå efter?
Den model du finder fedest at køre på...... Amp og Volt kan de fleste modeller klare når det er ca 30km per dag.
Bemærk når du tester at der kan være forskel på hvor høj "marchhastighed" forskellige mærker kører med, som også har betydning for "cykelfølelsen" og ikke mindst hvor lang tid turen tager.
Bemærk når du tester at der kan være forskel på hvor høj "marchhastighed" forskellige mærker kører med, som også har betydning for "cykelfølelsen" og ikke mindst hvor lang tid turen tager.
Re: Hvad skal man gå efter?
Du skal sikre dig minimum 36Volt og 11Ah /400Wh. Du kan sagtens køre din tur på et mindre batteri, men det vil slides for hurtigt, og distancen på en opladning bliver hurtigt mindre.
Batterier slides over tid, og i brug. Køber du lidt overkapacitet, er der en god chance for, at du kan have mere glæde af batteriet i dets sidste leveår.
Du skal også se på batteriet, som en tank du tømmer. Den første halvdel af tanken, giver et væsentlig mindre slid på batteriet, end den sidste halvdel.
Det er der videnskabelig begrundelse for, som jeg skal undlade at trætte dig med her
Det kan du også udnytte ved at køre hjemmefra med fuld opladet batteri, og lade mens du er på job, så du kører hjem med fuld opladet batteri. Dermed ligger hovedparten af dit forbrug i den øverste del af tanken, som slider mindst på batteriet.
Og ja, vælg så den cykel der føles bedst for dig.
Batterier slides over tid, og i brug. Køber du lidt overkapacitet, er der en god chance for, at du kan have mere glæde af batteriet i dets sidste leveår.
Du skal også se på batteriet, som en tank du tømmer. Den første halvdel af tanken, giver et væsentlig mindre slid på batteriet, end den sidste halvdel.
Det er der videnskabelig begrundelse for, som jeg skal undlade at trætte dig med her
Det kan du også udnytte ved at køre hjemmefra med fuld opladet batteri, og lade mens du er på job, så du kører hjem med fuld opladet batteri. Dermed ligger hovedparten af dit forbrug i den øverste del af tanken, som slider mindst på batteriet.
Og ja, vælg så den cykel der føles bedst for dig.
Indehaver af arnfreds cykler paa Banegaarden i Varde
Speciale i elcykler
Sydvestjyllands stoerste udvalg i elcykler
Speciale i elcykler
Sydvestjyllands stoerste udvalg i elcykler