skal man holde gashåndtaget nede? (Harald Nyborgs cykler)

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
arosiya

skal man holde gashåndtaget nede? (Harald Nyborgs cykler)

Indlæg af arosiya » 21 feb 2011 20:58

Er der nogen der har erfaringer med Harald nyborgs elcykler?
Får man ikke smerter eller krampe i hånden, hvis det skal holdes nede under kørslen?
Kan man sætte det fast?
Dur de i vintervejr?
Hvem kan evt. reparere? (i Århus)
Holdbarhed?
Vh. arosiya

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: skal man holde gashåndtaget nede? (Harald Nyborgs cykler)

Indlæg af Vildkat » 22 feb 2011 12:04

Jeg har ikke prøvet en elcykel fra Harald nyborg, men jeg har et tilsvarende gas system på en af mine cykler.
Hastigheden styres af dine pedal omdrejninger, og når gashåndtager trykkes i bund, får du ydreligere kraft omkring 27-28 km/t, ellers er det 24km/t.

Du kunne sætte en elastik omkring gashåndtaget, men jeg har ikke haft ondt af at trykkegashåndtaget i bund.
En cykelhandler som har elcykler kan lave reparationer på cyklen, og er der fejl på cyklen, må du gå til Harald Nyborg.
Du skal sikre dig at du kan få ekstra batterier fra Harald Nyborg, og hvad de koster.
mvh
Ole

arosiya

Indlæg af arosiya » 11 mar 2011 19:00

Hej tak, jeg tænkte også noget med en elastik, har også set det andetsteds beskrevet, men måske er det "ulovligt"? sikkerhedshensyn, forsikring osv?
Og de cykler der har fast knap kan man også vælte med vist, når der er glat? så i det tilfælde er det jo godt, hvis man skal holde det nede manuelt, så den ikke sætter for hurtigt igang.
Jeg er ret så sikker på?, at jeg får ondt af at holde det ned manuelt, allerede slemt nok med bremser osv. på alm. cykler.
vh.

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Vildkat » 12 mar 2011 11:57

Nej, det er ikke ulovligt, at anvende elastikken. Husk på motoren styres af pedalerne hastigheden.
Anvender du håndbremsen slukker du motoren, og hvis du stopper med cykle, vil motoren også stopper.

Besvar