TDH-08Z ( 1 generation E-bike)

Besvar
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

TDH-08Z ( 1 generation E-bike)

Indlæg af Vildkat » 16 aug 2008 14:47

TDH-08Z er en 1 generation elcykel, som er en halvhybrid til en knallert30. Dvs. den har horn, lys, bremse lys og bliklys. Pga. bly batteriet ender vægten på 45kg, og den kan klare en person op til 90kg. Jeg formoder at batteriet er placeret i bunden, eller i stangen som holder forhjulet.
Prisen er 7825kr, og den har en 250W baghjul motor.

http://www.e-powerbike.dk/produkter/tdh08z.html

Og i andre farver:
http://www.e-velo.com/TDH08Z.html

På min egen cykel har jeg sænket vægten, ved at erstatte mit bly batteri på 11.6 kg, med et 2kg tungt Li-ion batteri på 36V/9Ah og et reserve på 36V/6Ah. I mit batterirum har jeg også plads til min lader, og resten har jeg fyldt op med flamingo, for ikke at det skal rasle for meget rundt. Min egen cykel er derfor gået fra 39kg til 30 kg.
MVC-706F.JPG
MVC-706F.JPG (57.73 KiB) Vist 8629 gange
Forskellen på størrelsen af batterierne kan ses her:
MVC-707F.JPG
MVC-707F.JPG (71.51 KiB) Vist 8629 gange
Det forreste batteri er mit reserve batterie som jeg kan koble ind, når mit hoved batteri er fladt.
Jeg kan anvende den samme lader til begge batterier. Dog er mit reservebatteri ødelagt da jeg ved et uheld kortsluttede batteristikket, under montage en morgen. Et split sekundt og et ildglimt senere, var begge stik smeltet.
:oops:
Reserve batteriet kan ikke reddes. Derfor jeg vil bestille et nyt batteri som 36V/9Ah. Mit reserve batteri får jeg "håndbygget" så stik og lader passer til batteriet.

Besvar