Diskussion om lovgivningen.
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Diskussion om lovgivningen.
Nihola ladcyklen er udstyret med den lovlige 250w motor.
Den to hjulet elcykel har jeg selvsyn set var med en lovlig motor, som ikke er den samme som på billedet.
Elmotoren kunne være en 1 generation elmotor, eller en større motor.
Video:
http://webtv.tvmkanal.dk/video/4351266/ ... st-danmark
Link:
http://www.postnord.com/da/Presse/Press ... onal-pris/
Re: Diskussion om lovgivningen.
Postens ladcykler er da ikke fra Nihola ?
Trode faktisk det var noget Efly halløj, da jeg har hørt det er deres importør der leverer til Post Danmark, lige som Post Danmarks bensindrevne scootere.
Men derfor kan postens elcykler selvfølgelig godt være andet end Efly.....
Trode faktisk det var noget Efly halløj, da jeg har hørt det er deres importør der leverer til Post Danmark, lige som Post Danmarks bensindrevne scootere.
Men derfor kan postens elcykler selvfølgelig godt være andet end Efly.....
-
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2012 16:31
- Geografisk sted: København
Re: Diskussion om lovgivningen.
Jojo den er god nok. Det er Nihola. Det må være et firma med et godt forretningsår efter den handel...
-
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2012 16:31
- Geografisk sted: København
Re: Diskussion om lovgivningen.
Gad vide hvor længe batterierne holder til på de cykler. Konstant start-stop kørsel med læs på er jo ikke ligefrem lækkert for dem. Og med brugere der nok mere tænker på at det skal gå så hurtigt som muligt frem for at passe på systemet. Stakkel Heinzmann. Gad vide om de så sælger dem helt vildt billigt på et tidspunkt når det er tid til at skifte?
Re: Diskussion om lovgivningen.
Vi havde faktisk en snak med Postdanmark tilbage i 2007 om muligheden for at få udviklet en Ebike elcykel til dem, men da der var tale om der nok skulle laves et EU udbud kunne vi ikke rigtigt være med. De snakkede om at de nok skulle bruge ca. 5000 elcykler til at starte med. Men i den forbindelse fik vi af vide at distancen for det cyklende postvæsen maximalt var 30 km (typisk 15-20 km) så et batteri med 400-500 Wh burde kunne klare opgaven. Gad vide om de har valgt LiFePO4 batterier som har væsentligt flere opladninger i sig end alm. li-ion. Uanset hvad har de nok lavet en fornuftig serviceaftale med leverandøren. Men genialt formål for elcykler, jeg tror at de nyder assistancen fra elmotoren.
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 15 okt 2012 22:09
Re: Diskussion om lovgivningen.
Tænkte at den her diskussion måske kunne kvalificeres lidt. Om ladcykler kan komme op ad bakkerne er jo noget man kan vise i praksis:
http://greenbike.dk/greenbikes-el-ladcy ... jle-bakker
Om ikke så længe tester Greenbike også Randersvej ud af Århus by. Det er den de fleste Århusianere nævner når vi snakker ladcykel.
Den ultimative test er vel at brugerne oplever at el cyklerne rent faktisk virker i dagligdagen.
mvh
Henrik Bundgaard
http://www.greenbike.dk
http://greenbike.dk/greenbikes-el-ladcy ... jle-bakker
Om ikke så længe tester Greenbike også Randersvej ud af Århus by. Det er den de fleste Århusianere nævner når vi snakker ladcykel.
Den ultimative test er vel at brugerne oplever at el cyklerne rent faktisk virker i dagligdagen.
mvh
Henrik Bundgaard
http://www.greenbike.dk