Nishiki elcykel, erfaring??? Mustang adventure?

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Hslarsen

Nishiki elcykel, erfaring??? Mustang adventure?

Indlæg af Hslarsen » 02 mar 2013 09:00

Hej

Skal ud og investerer i min første elcykel. Men kan ikke finde nogen med erfaring med ovenstående cykler, så jeg prøver lykken herinde.
Skal bruge cyklen til og fra arb. Ca 7 km hver vej. Men hjem turen går faktisk kun op af bakke.
Det vigtigste er at få en holdbar cykel.

Håber på svar :)

Hanne

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Nishiki elcykel, erfaring??? Mustang adventure?

Indlæg af Vildkat » 02 mar 2013 12:44

Hej Hanne,
Jeg kan ikke se at Nishiki har et elcykel produkt, Mvad hedder modellen i såfald ? Du kan evt vedlægge en link til hvor du har set den.

Mht. distance kan alle elcykler (med ikke blybatterier) klare en distance på 2x 7km. Hvis du kan lade batteriet op på arbejdet, kan vi antage at belastning den ene vej er 14km (pga af bakkerne), og et 24V/10Ah har en rækkevide på ca 30-35km, og et 36V/10Ah en rækkevide på 40-45km. Dvs. sige at i modvind har du 2x overskud med et 24V system og et 36V system giver dig 3x overskud.

Jeg har selv erfaring med Mustang Passion, som har løst opgaven til fulde. Men denne type ruster skruerne for et godt ord.
mustang-28-dame-el-cykel-model-adventure.jpg
mustang-28-dame-el-cykel-model-adventure.jpg (27.07 KiB) Vist 17031 gange
Mustang Adventure er en lækker cykel, men den har et reduceret batteri på 36V/8,7Ah. Pt. er den med medlemrabat til salg for 7995kr (rabat 4000kr).

Manual:
https://webshop.coop.dk/upload/Manual%2 ... enture.pdf

Hslarsen

Indlæg af Hslarsen » 02 mar 2013 16:19

Her er link til nishiki http://outlet-cykler.dk/cykler/el-cykler

Umiddelbart er det ikke noget da den kun har power håndtag og ikke kan trin reguleres.

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Vildkat » 03 mar 2013 09:41

N12_POWER_Conti_Dame_Black.jpg
N12_POWER_Conti_Dame_Black.jpg (128.63 KiB) Vist 17015 gange
Nichiki Conti (power assist) har et 36V/7Ah batteri, og i denne sammenligning, får du mest for pengene med en Mustang Adventure, som også har speedometer. Rækkevide mæssig bør Mustang Adventure have en fordel, med et større batteri. Så du vil (pt) spare ca. 3000kr, som du kan lægge til side til om 2 år, hvor du skal købe et ny batteri ( alt efter som du tager batteriet inden for, når det er koldt, og om du slat lader det på arbejde).

Det er min personlige mening :)

Hslarsen

Indlæg af Hslarsen » 03 mar 2013 17:36

Tak for svar. Jeg bestiller mustang adventure:0)

Besvar