Efter krigen var der et stort behov for persontransport, ide at infrastrukturen var ødelagt i store dele af Europa.
Messerschmitt som producerede fly under krigen, omstillede sig til civil produktion efter krigen. Messerschmitt designede kabinescooter KR200 fra 1956-1965.
Den er nu genopstået i en 1 og 2 personerskabinecykel med elmotor. Som er kraftig inspireret Messerschmitt KR200, og den hedder Veloschmitt.
For første gang i nyere tid, er der fremstilledet en kabinecykel som kan medbringe 1-2 børn hvor alle kan sidde i tørvejr. Prisen er i normal området for kabinecykler, hvilket er lidt peberet for de fleste (i forhold til en bil), men den er oplagt som reklamesøjle for forretninger, hvor den hel sikkert vil vække opsigt.
Der starter en mindre produktion senere i år af Veloschmitt'en.
Prototype af taget
Detailer:
L285cm X B120cm X H110cm
BionX elmotor som kan genanvende bremse energien.
Udstyret med lys, udluftning parkeringsbremse mm.
Vægt 60kg.
Lasteevne 200kg.
250W motor med 36V / 10Ah (Det er muligt at købe sig til 1500watt motor).
Enkelt sædet version
VELOSCHMITT KR E-250S 5.200,00 € (ca 38800kr)
To sædet version
VELOSCHMITT KR E-250C
6.250,00 € (ca 46650kr)
Link:
http://veloschmitt.de/
https://www.facebook.com/pages/Veloschm ... 7010997083
Film:
http://www.youtube.com/watch?v=kRNeBk1JiOA
Veloschmitt et og to personer kabinecykel[DE]
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde