Har du noget bud på en cykel med så stort et batteri? Jeg synes ikke at have fundet ret meget. Som jeg skrev til en af de andre, forventer jeg at skulle lade op på arbejdet, så batteriet ikke bliver nedslidt hurtigere, da jeg ellers ville køre det fladt næsten hver gang.Vildkat skrev:BH har integreret speedometer og styreboks på styret, hvilket er super dejligt at have når man cykler.ane-bane skrev: Hvad tænker du på i forhold til speedometer? Der sidder en lille skærm på styret, hvor niveauet styres, og hvor man samtidig kan følge med i, hvor meget der er tilbage på batteriet og andre oplysninger.
Der kan være problemer med at montere et trådløs speedometer bagefter, fordi motoren udsender elektronisk støj som speedometeret tror, at det er signal fra føleren. Om det er et problem med de valgte modeller, ved jeg ikke fordi motoren er rykket længere bagud på cyklen i forhold til en forhjulsmotor. Der er måske andre som har gjort erfaringer med det før.
Jeg ville nok også vælge en model med et stort 36V 20Ah, fordi du vil køre den distance, ellers skal du lade cyklen op på arbejdet. Du vil kunne køre hele distancen på et opladning, men så vil dit batteri blive hurtigt nedslidt. Se evt. debatten under Batteri fanebladet.
Jeg kan se, at kalkhoff har en cykel med 36 V 15 Ah batteri, som kunne være noget. http://www.ebikecenter.dk/elcykler/prod ... y-detaljer Jeg har prøvet en anden model af Kalkhoff, men jeg synes ikke, at den kørte super godt.
Jeg kan desværre ikke finde ud af at få sat et billede ind af cyklen.
Er der stor forskel på indvendige og udvendige gear, når man kører på elcykel? For det kan godt være, at jeg ikke skal lægge så meget vægt på, om elcyklen har det ene eller andet.
Jeg tror vist, at jeg skal ud og prøve nogle flere og også BH'en og Sinus'en igen.