Altså ulovlig.Arvicola Terrestris skrev:Så er det længe ventede indlæg her!
Knallert 45
Hvis man køber denne cykel for at race derudaf med 45km/h sammen med knallerter og biler, bliver man grundigt skuffet. Der mangler 50% mere motorkraft, jeg har prøvet at tage turen ude på vejen som knallert 45 (der kun køre 30!), det fungerer ikke og man irriterer i den grad bilerne, det giver simpelthen ingen mening at sælge denne cykel registreret som knallert 45. Til gengæld fungerer den vildt godt som pendler elcykel fra en omegnskommune og ind til byen. Registreret som en knallert 30 giver det mere mening, nogen der ved om man kan det?
Den løsning jeg har valgt er at den er forsikret og indregistreret som knallert 45, men nummerpladen er ikke monteret. Og jeg færdes på cykelstierne som en almindelig elcykel, og med hastigheder der er tilpasset mine medtrafikanter.
Juridisk er dette ulovligt.
Eftersom cyklen ikke kan køre mere end 35 km/t og jeg færdes som ovenstående finder jeg det moralsk i orden. Min kørsel er faktisk direkte sammenlignelig med dengang jeg havde en Puch Maxi der måtte køre 30, men uden snyd kunne komme op på 35km/t. En lille side bemærkning er at jeg faktisk ikke kan følge med de hurtige cykelryttere langs Hareskovvejen.
Som han skriverThomas skrev:
Altså ulovlig.
.
Da faldt min ide bortdk1 skrev: men er ikke egnet hvis der er risiko for at sten kan ryge i klemme under kørsel. (F.eks ved kørsel offroad og på grusveje)
..