Hej,
Jeg har nu kørt "hele" 100 km på min Kalkhoff cykel med navgear.
Som sådan er jeg rigtig glad for den, men der er et stort og meget irriterende problem, som jeg selvfølgelig skal have forhandleren til at se på, men jeg vil gerne høre jeres erfaringer på det område.
Når jeg cykler kan der være lange perioder hvor alt kører stort set perfekt, men der kan også være lange perioder hvor motoren kobler fra og til efter forgodtbefindende.
Jeg oplever:
* Motoren afbryder i måske ½ sekund, hvorefter den trækker igen. Det kan den så gøre med ned til 1 sekunds mellemrum
* Motoren afbryder, og forbliver afbrudt i helt op til 10-15 sekunder.
Begge dele sker både på lige vej, op ad bakke, og i alle gear.
Er der nogle af jer der kender problemet ?
Hilsen Kenneth
Motor kobler til og fra "hele tiden"
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24
Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"
Det kan være flere ting, men det kan ligge i at afstanden er for stor mellem magneten i baghjulet og sensoren på bagstellet, eller så skal systemet opdateres, der er lige kommet en ny opdatering til den. I værste fald skal der ny motor på, der har været et par enkelte problemer med de første impuls 2 motor, der efter kort tid taber kraften.
Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"
Cykelmikael skrev:Det kan være flere ting, men det kan ligge i at afstanden er for stor mellem magneten i baghjulet og sensoren på bagstellet, eller så skal systemet opdateres, der er lige kommet en ny opdatering til den. I værste fald skal der ny motor på, der har været et par enkelte problemer med de første impuls 2 motor, der efter kort tid taber kraften.
Ok, tak for input. Jeg tager fat i Fantombike
Hilsen Kenneth
Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"
Hej Kenneth.
Det kan også være noget så simpelt som frost i gearkablet.
På et impuls 2 system er der en sensor der slår motoren fra ved gearskift. Hvis der så er frost i kablet og der dermed bevæger sig langsomt retur ved nedgearing, kan du få lang pause mellem gearskift. Ved opgearing vil du typisk få 250ms pause. Medmindre der er ændret på det efter den er kommet fra fabrikken.
Det er ikke unaturligt at frost i gearkablet kommer, selv ved 2-3 plusgrader. (Fartvinden køler også)
Mvh.
Bibendum
Det kan også være noget så simpelt som frost i gearkablet.
På et impuls 2 system er der en sensor der slår motoren fra ved gearskift. Hvis der så er frost i kablet og der dermed bevæger sig langsomt retur ved nedgearing, kan du få lang pause mellem gearskift. Ved opgearing vil du typisk få 250ms pause. Medmindre der er ændret på det efter den er kommet fra fabrikken.
Det er ikke unaturligt at frost i gearkablet kommer, selv ved 2-3 plusgrader. (Fartvinden køler også)
Mvh.
Bibendum
Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"
Takker, men torsdag eftermiddag var det 3-4 grader hvor jeg kørte, og ting kan ikke afkøles til under lufttemperaturen ved vindafkøling. Desuden var det lige fra starten af min tur, og hele turen hjem, jeg havde problemet.Bibendum skrev:Hej Kenneth.
Det kan også være noget så simpelt som frost i gearkablet.
På et impuls 2 system er der en sensor der slår motoren fra ved gearskift. Hvis der så er frost i kablet og der dermed bevæger sig langsomt retur ved nedgearing, kan du få lang pause mellem gearskift. Ved opgearing vil du typisk få 250ms pause. Medmindre der er ændret på det efter den er kommet fra fabrikken.
Det er ikke unaturligt at frost i gearkablet kommer, selv ved 2-3 plusgrader. (Fartvinden køler også)
Mvh.
Bibendum
Derudover så har jeg både prøvet at skifte gear som en tosset, og også at undlade at skifte gear, og jeg kan intet system finde i den manglende assistance.
Sluk + tænd af systemet under kørslen medførte ingen som helst reaktion fra motoren.
Hilsen Kenneth
-
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
- Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross. - Geografisk sted: Vestegnen
Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"
Fartvinden får ikke vand til at fryse ved 2-3 grader, nærmere tværtimod så vil den hurtigere udskiftning af luft få vandet til at tø.Bibendum skrev: Det er ikke unaturligt at frost i gearkablet kommer, selv ved 2-3 plusgrader. (Fartvinden køler også)
Mvh.
Bibendum
Fartvinden føles til gengæld koldere for et menneske, men det har intet med frysepunktet for vand at gøre.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Motor kobler til og fra "hele tiden"
For mig lyder det som en dårlig forbindelse altså en elektrisk fejl.
Det kunne være i stik forbindelsen fra pedalsensoren til kontrolleren, og jeg har også været udsat for fejl i kontroller boksen på et bagagesystem (altså en anden model end din). Her bestod kontrolleren bestod af to printkort som var monteret oven på hinanden. De to print kunne rasle fra hinanden.
Hvis din model har batteriet bag ved sadel stangen, må kontrolleren ligge i det rum under batteriet.
Det kunne være i stik forbindelsen fra pedalsensoren til kontrolleren, og jeg har også været udsat for fejl i kontroller boksen på et bagagesystem (altså en anden model end din). Her bestod kontrolleren bestod af to printkort som var monteret oven på hinanden. De to print kunne rasle fra hinanden.
Hvis din model har batteriet bag ved sadel stangen, må kontrolleren ligge i det rum under batteriet.