Batteri udgået
-
Batteri udgået
Jeg har lige set at mit Batteri til min Campus ikke mere er hos fantombike ?
det var mærkeligt ... hvad så hvad kan man så gøre ?
Batteristørrelse : 24 volt 5 AH Plejer jeg at bruge..
I det helt taget er alle de billige elcykler fjernet fra Fantombike side ?
Det ser mærkeligt ud har grådigheden ramt dem (også)
det var mærkeligt ... hvad så hvad kan man så gøre ?
Batteristørrelse : 24 volt 5 AH Plejer jeg at bruge..
I det helt taget er alle de billige elcykler fjernet fra Fantombike side ?
Det ser mærkeligt ud har grådigheden ramt dem (også)
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Batteri udgået
Hej Allan
Du skal ikke fortvivle over din batterisituation, for det første er du ikke alene om problemet, for det andet anvender jeg det samme batteritype
Det er godt at du har 2 batterier som du kan skifte med, og når tid kommer hvor det ene er slidt ned, kan du få udskiftet dine batteri celler altså indmaden hos et firma ACTEC, som jeg har handlet med privat. Jeg fik håndlavet min ene batteri hos ACTEC, og det vil koste omkring 3000-3500kr. Du vil så kunne få 10Ah i dit 5Ah batteri kasse, hvis du ønsker dette.
Laderen som du skal bruge er stadig den gamle.
ACTEC er et dansk batteri firma, som kan punkt svejse cellerne sammen, og det skal man ikke gøre som privat. Varme har en dårlig indflydelse på et batteri.
PT har jeg ikke behov for at skifte batteri, men jeg skulle nok overveje at købe et reservebatteri, imens jeg kan få et
Kontakt information for at ACTEC er www.actec.dk tlf. 87 11 99 99 (jeg plejer at tale Morten Nyborg).
Det er således at hvis der i mellemtiden kommet nyere celler med højere kapacitet, kan disse også blive indbygget, men...kapacitet er vist nået for denne teknologi.
Du skal ikke fortvivle over din batterisituation, for det første er du ikke alene om problemet, for det andet anvender jeg det samme batteritype
Det er godt at du har 2 batterier som du kan skifte med, og når tid kommer hvor det ene er slidt ned, kan du få udskiftet dine batteri celler altså indmaden hos et firma ACTEC, som jeg har handlet med privat. Jeg fik håndlavet min ene batteri hos ACTEC, og det vil koste omkring 3000-3500kr. Du vil så kunne få 10Ah i dit 5Ah batteri kasse, hvis du ønsker dette.
Laderen som du skal bruge er stadig den gamle.
ACTEC er et dansk batteri firma, som kan punkt svejse cellerne sammen, og det skal man ikke gøre som privat. Varme har en dårlig indflydelse på et batteri.
PT har jeg ikke behov for at skifte batteri, men jeg skulle nok overveje at købe et reservebatteri, imens jeg kan få et
Kontakt information for at ACTEC er www.actec.dk tlf. 87 11 99 99 (jeg plejer at tale Morten Nyborg).
Det er således at hvis der i mellemtiden kommet nyere celler med højere kapacitet, kan disse også blive indbygget, men...kapacitet er vist nået for denne teknologi.
-
Hej Vildkat tak for dine gode råd. Link er gemt og andresse.
Jeg skrev til fantom bike og de mener der går 3 - 4 måneder så har de dem
igen og med det "nye???" indmad (hvad det så end er)
Ja det er åbenbart en go ide at købe et par stykker.. i den her branche.. der er alt
for få ordentlige forhandlere.
Mærkeligt at ingen har opdaget at der er vækst i det..
Jeg skrev til fantom bike og de mener der går 3 - 4 måneder så har de dem
igen og med det "nye???" indmad (hvad det så end er)
Ja det er åbenbart en go ide at købe et par stykker.. i den her branche.. der er alt
for få ordentlige forhandlere.
Mærkeligt at ingen har opdaget at der er vækst i det..
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Jeg tror at det skyldes en ny formfaktor på battericellerenm som medfører at batteri kassen, bliver lavere, og at flere og flere modeller gå over til 36 volt.
Hvis du sammenligner de billige modeller (<10.000kr) indenfor 24 volt system, som eksempelvis fraThansen og af-arter af denne model. Så er batteriet fladere, men stadig 24V/10Ah.
Går det helt galt, og din cykel ikke er slidt op, kan du vælger at konvertere din cykel til T-hansen stumper.
Det vil jeg gøre med min liggecykel.
Hvis du sammenligner de billige modeller (<10.000kr) indenfor 24 volt system, som eksempelvis fraThansen og af-arter af denne model. Så er batteriet fladere, men stadig 24V/10Ah.
Går det helt galt, og din cykel ikke er slidt op, kan du vælger at konvertere din cykel til T-hansen stumper.
Det vil jeg gøre med min liggecykel.
-
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener.. Noget af det.. Jeg er dog svært skuffet
over at batteri og de billige el-cykler er borte.. Det er ikke godt..
alle har ret til at opleve at køre på elcykel.. Jeg kunne resikerer at stå med
2 næsten helt nye elcykler der ikke kan bruges til noget.. i det mindste burde
fantombike måske advarer om det.. MEN MEN de siger at de for de "små" batterier
igen.. men lige nu er jeg skuffet over dem..
Der er noget "microsoft" over det først noget gratis derefter hænger du på
den og må bløde... det fremmer ikke deres salg på lang sigt..efter min mening..
Havde T hansen ikke batteri ?
over at batteri og de billige el-cykler er borte.. Det er ikke godt..
alle har ret til at opleve at køre på elcykel.. Jeg kunne resikerer at stå med
2 næsten helt nye elcykler der ikke kan bruges til noget.. i det mindste burde
fantombike måske advarer om det.. MEN MEN de siger at de for de "små" batterier
igen.. men lige nu er jeg skuffet over dem..
Der er noget "microsoft" over det først noget gratis derefter hænger du på
den og må bløde... det fremmer ikke deres salg på lang sigt..efter min mening..
Havde T hansen ikke batteri ?
-
Gad vide om dem fra
http://www.cykelland.com/Elcykler/Elcykel+udstyr.html
virker og passer. Dem hos T Hansen gør ikke men heller ikke det fra
cykelland der helt firkantet ..
http://www.cykelland.com/Elcykler/Elcykel+udstyr.html
virker og passer. Dem hos T Hansen gør ikke men heller ikke det fra
cykelland der helt firkantet ..
-
Jeg talte med min lokale cykelsmed, og han fortalte at 24V system ala SCO/bilka cyklen er ikke på vej ud, men de er nu opkøbt af Batavus, som vil forbedre batteri, hvor formfaktoren bliver det samme.
-
Det lyder godt vildkat. Tak... og et OK firma det fra Holland..
Også til Campus min nye ikke ?
Den kan godt 24V 10 Am ved jeg..
Også til Campus min nye ikke ?
Den kan godt 24V 10 Am ved jeg..
-
Jeg håber snart Fantombike får nogle ..
-
- Min elcykel: Mustang from Kvickly, Diavelo mountainbike, Diavelo EEcykel
- Geografisk sted: Næstved
You could assemble your own pack of LiFePO4 cells in the current battery pack--it takes 8 to make 24 volts, and as they're smaller, usually plenty of space in older battery containers.
You can find video instructions on YouTube, or Google for lots of info.
LiFePO4's have a lot of advantages over the older lithium batteries, and recharge up to 2,000 times.
http://www.metaefficient.com/rechargeab ... icles.html
You can find video instructions on YouTube, or Google for lots of info.
LiFePO4's have a lot of advantages over the older lithium batteries, and recharge up to 2,000 times.
http://www.metaefficient.com/rechargeab ... icles.html
Just bought my new bike from Kvickly with a LiFePO4 battery pack: http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=3&t=301In electric vehicles, LiFePO4 batteries offer greater range, power and safety. They provide full power until they are completely discharged, and recharge in just 2.5 hours. LiFePO4 chemistry is also environmentally friendly — it’s the least toxic of all the battery type
Jeg kan læse Dansk, men jeg skriver den ikke så godt, så ba bruge http://translate.google.com hvis du kan ikke læse min Engelsk.